სასწავლო თემის ავტორი
| ||
სახელი და გვარი
|
შალვა ირემაძე
| |
რაიონი
|
ცაგერი, სოფ. ნასპერი
| |
სკოლა
|
სსიპ ცაგერის მუნიციპალიტეტის
სოფელ ნასპერის საჯარო სკოლა
| |
ქალაქი
| ||
თემის
მონახაზი
| ||
თემის დასახელება
| ||
ალტერნატიული ენერგიის წყაროები და მსოფლიო
| ||
თემის შინაარსი
| ||
ისეთი ენერგო რესურსების აღწერა დახასიათება, რომლებიც გამოირჩევიან მაღალი ეფექტურობით, ეფექტიანობით, ეკოლოგიურ ფაქტორებთან თავსებადობის თვალსაზრისით. მოსწავლეების კვლევის ობიექტს წარმოადგენს,
მოიძიონ ინფორმაცია ენერგიის ისეთ წყაროებზე, რომლებიც ინოვაციურობით
გამოირჩევიან და ეკოლოგიურად ნაკლებ რისკს შეიცავენ.
| ||
საგანი
| ||
ფიზიკა
| ||
დონე/კლასი
| ||
მე-8 კლასი
| ||
განხორციელების დროის ჩარჩო
| ||
მაგალითად: 8 50წთ-იანი გაკვეთილი, 6
კვირა, 3 თვე და ა.შ.
| ||
თემის საფუძვლები
| ||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
| ||
მე-8კ.1-მოსწავლეს
შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და ეტაპები.
1)აყალიბებს კვლევის მიზანს 2)გამოთქვამს ვარაუდს 3)არჩევს მონაცემების მოპოვების გზებს. 4)არჩევს მონაცემების აღრიცხვის ფორმებს(ცხრილები, გრაფიკები, სიები ფოტოები, ჩანაწერები) მე-8კ. 3- მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით. 1)იყენებს სხვადასხვა ხერხს მონაცემთა წარმოსადგენად. 2) იყენებს საინფორმაციო-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებს თვისებრივი და რაოდენობრივი მონაცემების წარმოსადგენად.) მე-8კ. 9- მოსწავლეს შეუძლია ენერგიის ფორმებისა და წყაროების შესახებ მსჯელობა. 1)განასხვავებს ენერგიის ფორმებს და ჩამოთვლის მათ გამოყენების მაგალითებს. 2)განარჩევს სინათლისა და სითბოს ბუნებრივ და ხელოვნურ წყაროებს, მსჯელობს მათ პრაქტიკულ გამოყენების შესახებ. 3)ჩამოთვლის ენერგიის ერთი ფორმიდან მეორეში გარდაქმნის მაგალითებს. 4)ადარებს ერთმანეთს ენერგიის განახლებად და არა-განახლებად წყაროებს. მსჯელობს მათ დადებით და უარყოფით მხარეებზე. | ||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
| ||
1 მოსწავლეებმა დამოუკიდებლად შესძლონ მოიძიონ ინფორმაცია ენერგიის წყაროებზე და დაახარისხონ სხვადასხვა ნიშნის მიხედვით.
| ||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
| ||
ზოგადი კითხვა
|
. რა გსმენიათ ენერგიის შესახებ?
| |
თემატური კითხვები
|
ჩამოთვალონ ბუნებრივი და ხელოვნური ენერგიის წყაროები. კლასიფიკაცია გააკეთონ როგორც დადებითი ისე უარყოფითი მხარეების დასახელებით.
| |
შინაარსობრივი კითხვები
|
იმსჯელონ ალტერნატიული ენერგო წყაროების უპირატესობაზე
| |
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
აღწერეთ შეფასების ფორმები, რომელსაც კლასში
მოსწავლეებთან მუშაობისას იყენებთ საჭიროებების განსაზღვრის, მიზნების დასახვის,
პროგრესის მონიტორინგის, უკუკავშირის უზრუნველყოფის, კრიტიკული აზროვნების და
პროცესების შეფასების, სასწავლო პროცესის ანალიზისთვის, სასწავლო ციკლის
სხვადასხვა ეტაპზე. მოცემული შესაძლოა მოიცავდეს გრაფიკულ დამგეგმავებს (ორგანაიზერებს),
ინსტრუქციებს წერითი სამუშაოსთვის, პრაქტიკული მუშაობის ჩანაწერებს, ჩამონათვალებს,
გამოკითხვებსა და რუბრიკებს. ამასთანავე, აღწერდეს მოსწავლეების მიერ შექმნილი
პროდუქტების აღწერას, პრეზენტაციებს, წერილობით დოკუმენტებს, ან ეტაპობრივ
შეფასებებს, რომელთაც განახორციელებთ სასწავლო პროცესში. სასწავლო პროცედურების
გრაფაში განმარტეთ, ვინ იყენებს შეფასებებს, როგორ გამოყენება შედეგები და სად
ხორციელდება.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
კონცეპტუალური ცოდნა და ტექნიკური
უნარ-ჩვევები, რომლებსაც მოსწავლეები უნდა ფლობდნენ თემის დასაწყისში
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეები დავყოთ ჯგუფებად და დავაკისროთ მათთვის საინტერესო დავალებები: 1} ენციკლოპედიიდან ან სხვა ბეჭდური ლიტერატურიდან ამოკრიბონ საინტერესო სტატიები 2}ისტ-ის დახმარებით შეაგროვონ საჭირო მასალები 3}მოვასმენინოთ ლექცია მოცემულ თემაზე უმაღლეს სასწავლებელში ფაკულტეტის სპეციალისტთან. 4} მთელ ჯგუფთან დავგეგმოთ ექსკურსია ჰეს-ში ან თეს-ში.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
სპეციალური საჭიროებები
|
მოსწავლეებს შეურჩევთ მათთვის საინტერესო და ადვილად გადაწყვეტად ამოცანებს. ხატვის, წერის,მეტყველების უნარების მოსწავლეები გააკეთებს პრეზენტაციას, სლაიდებს, ჩანახატებს.
| |
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
აღწერეთ დამატებითი
დახმარების საშუალებები ენაზე მუშაობპრეზენტაციისთვის, მაგალითად, სასწავლო კურსი და
ინდივიდუალური გაკვეთილები ბილინგვური მოსწავლეებისგან ან თემში მოხალისე
მასწავლებლებისგან, ქართული ენის შემსწავლელთათვის. აღწერეთ ადაპტირებული
მასალები, მაგალითად, ტექსტები, გრაფიკული გამოსახულებები, ილუსტრირებული
ტექსტები, ორენოვანი ლექსიკონები, თარგმანის პროგრამები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული
რესურსები, რომლებსაც გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ შეფასების მეთოდების
მოდიფიკაციები, სადაც მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავის ცოდნა, მაგალითად,
შეფასების ფორმატში - მშობლიური ენის გამოყენება, ნაცვლად ქართულისა, ან ზეპირი
გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის ნაცვლად.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
გამოკვეთონ ენერგიის წყაროების ეფექტიანობა,ეფექტურობა. გამოიკვლიონ ალტერნატიული შესაძლებლობების ავკარგიანობა.
|
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ
და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური
მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий